مقالات مقالات .

مقالات

مبلمان در دکوراسیون داخلی

مقدمه ای بر مبلمان در دکوراسیون داخلی

مبلمان منزل در دکوراسیون داخلی همیشه از جمله ملزوماتی بوده اند که مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر زیادی روی خوب و بد بودن دکور خانه شما دارند. رابطه طراح دکوراسیون و مبلمان، مثل رابطه خطاط و قلم خطاطی است. عمق این ارتباط و نزدیکی هنگامی مشخص می شود که طراحان دکوراسیون اغلب از مبلمان به عنوان یک عنصر کانونی استفاده کرده و سایر ملزومات و اقلام تزئینی را در اطراف آن صورت می دهند. برای قرار دادن مبلمان متناسب با سبک دکوراسیون خانه شما، طرح و رنگ های مختلفی‌ از سبک های گوناگون مبل در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه تان از هر یک از این مبلمان استفاده نمایید. در این بخش از مجله طراحی دکوراسیون معماریان، به نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی اشاره کرده و این محصول را به صورت کامل بررسی و تحلیل نموده ایم.

مقدمه ای بر مبلمان در دکوراسیون داخلیمقدمه ای بر مبلمان در دکوراسیون داخلی

حتما بخوانید: معرفی و بررسی مبلمان سلطنتی و نیمه سلطنتی

مبلمان در دکوراسیون داخلی چه وظیفه ای دارند؟
در ابتدا لازم است یک تعریف جامع و کامل از مبلمان داشته باشیم. خب، مبل چیست؟ چگونه ساخته می شود و چه کاربردی دارد؟ مبل، یکی از ملزومات ساخت دست بشر است که از هزاران سال پیش وجود داشته است. در طول تاریخ، استفاده از مبل و صندلی در دوره های مختلف‌ و به شکل های گوناگون وجود داشته است. نخستین یافته های مبل که نام سازندگان و سبک مشخص و شباهت زیادی با مبلمان امروزی داشته، مربوط به قرن پانزده میلادی است. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، مبلمان شکل جدیدتر و استانداردتری گرفته و سبک و طرح های این محصول تکامل بیشتری یافته است. صنعت مبل و مبل سازی، یکی از صنایع مهم و اساسی در کشورهایی است که این محصول را به صورت اختصاصی تولید و عرضه می کنند. استفاده از مبل در فضاهای گوناگون با توجه به نیاز محیط و افراد ساکن آن باعث شده این محصول یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون به شمار رود. مبلمان راحتی، استیل، نیمه استیل، سلطنتی و غیره از جمله سبک های مبلمان در دکوراسیون داخلی می‌ باشند که در مقالات گذشته معماریان مگ به صورت کامل تری به آن ها اشاره کرده ایم.

مبلمان در دکوراسیون داخلی چه وظیفه ای دارند؟مبلمان در دکوراسیون داخلی چه وظیفه ای دارند؟

بررسی و تحلیل این موضوع که مبلمان چه نیازی را قرار است در دکوراسیون خانه برطرف کند، همیشه از چالش های طراحان دکوراسیون بوده و با توجه به آن، از طرح و رنگ های گوناگون مبلمان در محیط های مختلف استفاده می شود. مبلمان و اکسسوری های وابسته به این محصول می تواند زینت بخش دکور خانه یا محیط کار شما باشد. بنابراین سعی کنید با دانستن نکات مهم در زمینه بکارگیری مبلمان، از بهترین حالت این محصول در فضای داخلی خود بهره ببرید. در مطالب گذشته مجله دکوراسیون معماریان، به بررسی انواع سبک های مبل در خانه و نحوه بکارگیری بهترین حالت آن پرداخته ایم. با جستجو در سایت، از این مقالات استفاده نمایید.

مبلمان در دکوراسیون داخلی (2)مبلمان در دکوراسیون داخلی (2)

حتما بخوانید: مدل آشپزخانه های مدرن ۲۰۱۸ با کابینت های شیک

وقتی حرف مبلمان می شود، ناخودآگاه ذهن ما به سمت آرامش، استراحت و راحتی می رود. ذات مبلمان به گونه ای است که بیشتر با همین هدف از آن ها استفاده می شود. برای مثال، در‌ لابی ها، شرکت های تجاری و محیط های اداری و مسکونی از مبلمان در محیط استراحت افراد استفاده می شود. در بسیاری از محیط ها، ابتدا مبلمان در دکوراسیون داخلی قرار گرفته و سپس سایر ملزومات صورت می گیرند. از این رو می توان گفت مبلمان یکی از عناصر اساسی و کانونی دکوراسیون داخلی است. به طور کلی، مبلمان راحتی برای خانه های مسکونی، مبلمان راحتی و نیمه راحتی برای فضاهای اداری و صندلی های اداری برای فضاهای اداری دکوراسیون مبلمان این فضاها را تشکیل می دهند.

مبلمان در دکوراسیون داخلی (3)مبلمان در دکوراسیون داخلی (3)

 

به دنبال یک شرکت معتبر برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان هستید؟
ما برای شما بهترین دکوراسیون مبلمان منزل تان را فراهم می کنیم

برای تماس با مشاورین ما به صورت رایگان، کلیک کنید

044-33472342

 

 

اطلاعات بیشتر

دکوراسیون مبلمان و بکارگیری کاناپه در آن
شما با کمک یک سرویس مبلمان شیک و مدرن، می توانید ترکیب رنگ و طرح دکوراسیون خانه تان را دچار تغییرات اساسی نمایید. برای مثال، اگر از مبلمان طرح دار راه راه و سیاه و سفید در دکوراسیون خانه تان استفاده می کنید، سایر ملزومات مثل پرده، فرش، تابلوها و غیره را دچار تغییرات کرده و می توانید‌ از ترکیب رنگ مبلمان برای آن ها استفاده نمایید. با چینش یک دست مبلمان شیک و مدرن، هارمونی رنگ را در فضای داخلی تان شکل دهید. همچنین استفاده از کاناپه، یکی دیگر از ایده های خلاقانه است که علاوه بر زیبایی، یک انتخاب عالی برای اتاق نشیمن شما به حساب می آید. مبلمان کاناپه معمولا روبروی تلویزیون قرار گرفته و افراد درون خانه می توانند روی آن نشسته و استراحت نمایند. در‌ برخی از دکوراسیون ها نیز، کاناپه وجود دارد و یک سرویس پنج یا هفت نفره مبلمان استفاده می شود. معمولا در خانه های کوچک، از یک کاناپه در اتاق نشیمن استفاده می کنند. در خانه های بزرگ نیز، بسته به نوع دکوراسیون و نقشه خانه، یک یا چند کاناپه مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی داخلی دکوراسیون و ارتباط آن با مبلمانطراحی داخلی دکوراسیون و ارتباط آن با مبلمان

این نکته حتما یادتان باشد مبلمان از آن دست ملزوماتی است که برای راحتی هرچه بیشتر در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو در انتخاب طرح و رنگ آن، بیشترین دقت را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. بهترین رنگ هایی که برای مبلمان خود می توانید استفاده کنید، رنگ های ساده و آرامش بخشی هستند که چشم شما را خسته نمی کند. برای مثال رنگ کرم، یک رنگ بسیار خوب و ایده آل است که می توانید از آن استفاده نمایید. همچنین، استفاده از کوسن در مبلمان باعث راحتی بیشتر و زیباتر شدن جلوه مبل می شود. همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، می توانید رنگ کوسن ها را متضاد با رنگ مبل انتخاب نمایید. استفاده از لوازم جانبی مثل میز عسلی در کنار مبلمان نیز آن ها را کاربردی تر می کند. به یاد داشته باشید، قرار دادن اقلام دکوری مثل گلدان، آباژور، مجسمه های قدی و غیره در کنار مبلمان می تواند نمای بهتر و جذاب تری به آن ببخشد.

مبلمان در دکوراسیون داخلی (4)مبلمان در دکوراسیون داخلی (4)

همانطور که در بالاتر گفتیم، مبلمان به منظور ایجاد آرامش و راحتی بیشتر در فضا مورد استفاده قرار می گیرند. به همین علت، اگر در انتخاب‌ مبلمان خانه از رنگ های ساده تر و آرام بخش تر استفاده کنیم، بهتر است. یکی از ایده هایی که برای ترکیب رنگ مبلمان استفاده می شود، بکارگیری کوسن هایی با رنگ متضاد مبلمان است. مثلا اگر از مبل کرم رنگ استفاده می کنید، کوسن هایی با رنگ نارنجی روی این مبلمان قرار دهید تا جلوه جذابی را ایجاد نمایید. همچنین هنگام قرار دادن مبلمان در دکوراسیون داخلی، یک نکته بسیار مهم وجود دارد که متاسفانه افراد زیادی به آن توجه نمی کنند. در هنگام چیدمان مبل، در نظر داشته باشید مبلمان به هیچ وجه جلوی رفت و آمدتان را نگیرند. اگر اینطور باشد، نه تنها برای دکوراسیون شما یک نقطه مثبت به شمار نمی روند، بلکه پیشنهاد می کنیم اصلا از همچین حالتی استفاده نکنید تا دچار مشکل رفت و آمد نشوید.

 

حتما بخوانید: استفاده از سبک های مختلف مبلمان در محیط اداری

چگونه بهترین مبلمان در دکوراسیون داخلی را انتخاب کنیم؟
به عنوان کلام آخر، برای انتخاب بهترین چیدمان مبل در دکوراسیون داخلی، از متخصصین و مشاورین دکوراسیون کمک بگیرید. طراحان دکوراسیون با قواعد و اصول بهترین چیدمان مبل آشنا بوده و می توانند یک طرح استاندارد و زیبا را برای مبلمان خانه شما بکار بگیرند. همچنین آن ها می توانند نقص ها و مشکلات مربوط به دکوراسیون داخلی خانه تان را پیدا کرده و حل نمایند. اگر خودتان قصد‌ انجام این کارها را دارید، از مطالب آموزشی طراحی دکوراسیون که در مجله دکوراسیون معماریان وجود دارد استفاده نمایید.

چگونه بهترین مبلمان در دکوراسیون داخلی را انتخاب کنیم؟چگونه بهترین مبلمان در دکوراسیون داخلی را انتخاب کنیم؟

معماری و طراحی دکوراسیون خانه توسط شرکت معماریان
طراحی دکوراسیون داخلی خانه، برای برخی از افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دکوراسیون داخلی خانه شما، نشان دهنده شخصیت افراد درون آن است و هرچقدر این دکوراسیون مدرن تر و زیباتر باشد، افرادی که به خانه شما مراجعه می کنند احساس بهتر و زیباتری خواهند داشت. از طرفی، داشتن یک دکوراسیون خوب و امروزی، نیازمند تخصص در علم طراحی دکوراسیون است. این علم شامل اصول و استانداردهای خاصی است که در سطوح مختلف توسط افرادی که به آن اشراف دارند، رعایت می شود. یکی از مراکز معتبری که در زمینه طراحی دکوراسیون محیط های مختلف از جمله محیط خانه و معماری بناهای گوناگون از جمله بناهای مسکونی فعالیت می کند، شرکت معماریان است. متخصصین و مهندسین این شرکت آماده ارائه خدمات مختلف این حوزه ها می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق بخش زیر با اپراتورهای ما در ارتباط باشید.
منبع :https://memarian.org/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۴:۵۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)